Optikerna inom Synologen vill vara fristående från kedjorna, för att de har en högre ambition med sitt yrke. Både när det gäller den medicinska kunskapen och produktutbudet. De har högre utbildning än genomsnittet av landets optiker och mer avancerad teknisk utrustning. Dessutom är deras ögonundersökningar mer omfattande och ger större möjligheter att upptäcka synförändringar och ärftliga ögonsjukdomar.
Att välja optiker är ofta slumpartat, men det ville vi ändra på med vår omfattande reklamkampanj för Synologens fria optiker. Här gällde det att lyfta fram fördelarna för kunderna med deras unika kompetens och individanpassade ögonundersökningar. För att visa det krävdes en längre presentationsfilm som marknadsfördes på nätet. Den kompletterades av riktade SoMe-inlägg och banners, med fokus på olika synproblem och målgrupper. Effekten lät inte vänta på sig. Redan första veckan fick en av medlemmarna hela 1340 likes på de inlägg han la ut!