Modus är ett nytt varumärke inom flyttbara kontorsväggar, men i själva verket har de över 70 års erfarenhet, då de tidigare var en del av Moelven. För att lyfta det nya varumärket tog de hjälp av oss på Falck & Co. Som vanligt började vi med ett omfattande strategiarbete som resulterade i en gedigen varumärkesplattform. Utifrån den tog vi fram ett helt nytt kommunikativt koncept. Modus affärsidé är att tillverka flyttbara – och 100% återbrukbara – systemväggar för kontorsfastigheter. Deras cirkulära koncept, Modus LOOP, gör att fastighetens klimatavtryck under livscykeln kan sänkas avsevärt, samtidigt som lokalerna blir väldigt flexibla eftersom väggarna lätt kan flyttas och återanvändas. Därför kändes det helt naturligt när vi myntade deras nya kundlöfte: Hållbarheten sitter i väggarna. För att ytterligare lyfta det cirkulära i deras erbjudande tog vi fram en ny form av copylösning med cirkulära meningar, som går runt runt utan slut. Det nya kommunikativa konceptet rullas nu ut i media, och all kommunikation leder in till den nya hemsidan som vi också tagit fram.