Malmbergs har en smart affärsidé. De jobbar nästan bara med egna varumärken, vilket gör att de kan erbjuda sina kunder – elinstallatörer – riktigt bra produkter till riktigt bra pris. Tillsammans med oss på Falck & Co har de just påbörjat en omfattande varumärkesresa för att fler elektriker ska upptäcka det smarta i att handla hos Malmbergs.
Vi började som vanligt med att ta fram en strategisk plattform, som landade i ett nytt lysande kundlöfte: Be Brighter! För att stärka kvalitetskänslan i varumärket har vi inte bara skapat ett kreativt koncept, utan också en ny grafisk profil, ny förpackningsdesign och ett helt nytt butikskoncept.
Dessutom har vi producerat interna presentationsfilmer och en digital utbildningsplattform, för att säkerställa att alla medarbetare är med på tåget och kan leverera kundlöftet i praktiken.
Det här är en stor och viktig varumärkesförflyttning för Malmbergs och den kommer att ge ordentligt avtryck i branschen. Alla ska fatta att det är Malmbergs som är det smarta valet, för smarta elektriker.