Ända sedan starten 1989, har Willa Nordic haft en unik affärsidé: Att erbjuda arkitektritade hus av absolut högsta kvalitet, skräddarsydda efter kundens specifika önskemål. I en beprövad, problemfri process och till ett fast överenskommet pris. Det är de ensamma om.
Willa Nordic har faktiskt skapat en helt egen nisch i gränslandet mellan traditionella kataloghusföretag och arkitektritade lösvirkeshus, genom att de erbjuder det bästa av två världar. Total frihet och total kontroll.
För att bättre sticka ut med sitt unika erbjudande i den generiska småhusbranschen tog Willa Nordic hjälp av oss på Falck & Co, som efter ett omfattande strategiarbete, skapade en ny varumärkesplattform. Den ledde i sin tur fram till Willa Nordics nya kundlöfte: Känsla och förnuft, som kommer att vara det bärande budskapet i all deras kommunikation framöver.
Som en del i den nya kommunikationsstrategin har vi också gett varumärket en övergripande kommunikativ ansiktslyftning för att lyfta premiumkänslan. Det exklusiva uttrycket går igenom alla enheter, från annonser och SoMe, till den helt nya webben och – inte minst – Willa Nordics påkostade magasin.
För att säkerställa att alla medarbetare är med på tåget och kan leverera kundlöftet i praktiken, har vi också tagit fram interna presentationsfilmer och en plattform för e-learning.
Snart kommer alla veta att Willa Nordic är de som erbjuder exklusiva hus byggda med känsla och förnuft.