Svenska Mäklarhuset, SMH, är en av Sveriges ledande fastighetsmäklare med kontor runt om i Sverige och även utomlands. Företaget har haft samma utseende sedan starten 1990, och kände att det var dags att se över varumärket för att stärka sina positioner och sticka ut i en väldigt generisk bransch.
Tillsammans med oss på Falck & Co, genomgår SMH nu en omfattande varumärkesförflyttning, som med avstamp i den nya strategiska plattformen, resulterat i en helt ny grafisk profil med ny logotyp, nytt kundlöfte, ny webb och ett helt nytt presentationsmaterial.
SMH har alltid fokuserat på det mänskliga mötet och på sitt stora personliga engagemang och det tog vi fasta på när vi skapade relanseringskampanjen för nya SMH. Vi ville berätta att SMH får ett helt nytt utseende, men också betona att människorna bakom varumärket, och deras starka engagemang, är samma som tidigare.
Det nya kundlöftet, ”Vi ger oss inte”, syftar på medarbetarnas attityd och deras strävan efter att alltid kämpa tills kunden är helt nöjd med alla delar i processen: Stylingen, objektsbilderna, budgivningen, slutpriset och inte minst kontakten med sin mäklare.
Den här varumärkesresan är ett stort och viktigt steg för SMH och det är väldigt ovanligt att fastighetsmäklare gör en så här omfattande förändring. Vi på Falck & Co är väldigt nöjda över resultatet och glada över att få vara med på resan.
Just nu (augusti 2021) pågår stort arbete med att skylta om samtliga butiker och implementera den nya webben. Kampanjen drar igång över hela landet måndagen den 23 augusti.