Efter ett omfattande omprofileringsarbete av Malmbergs Elektriska, var det dags för oss på Falck & Co att göra en liknande resa med deras dotterbolag, Bygg-Ström. Efter att i 35 år försett nordiska byggföretag med tillfällig el var det dags att fräscha upp varumärket, för att det skulle kännas lika modernt och kraftfullt som företaget i sig. Därför har vi nu tillsammans med ledningen på Bygg-Ström tagit fram en ny kraftfull grafisk profil.
Namnet var väl inarbetat, men själva logotypen behövde en energiinjektion utan att för den sakens skull tappa igenkänning. Den nya logotypen fick bokstavligen en betydligt mer framåtlutad känsla, där ena g:et dessutom fått formen av en strömbrytarsymbol. För att ytterligare ge kraft åt varumärket tog vi fram en ny energisk röd nyans och myntade även ett nytt kundlöfte – Power on Demand, som på ett kaxigt sätt förmedlar Bygg-Ströms verksamhet: Att erbjuda den kraft du behöver, oavsett var eller vad du ska bygga.