BoGrönt är en kedja av fristående trädgårdshandlare med ett 30-tal anläggningar över landet. Genom sin starka lokala förankring, sin kvalitet, sin kunniga rådgivning och sina stora utomhusavdelningar skiljer man sig mycket från trädgårdsvaruhusen. De egenskaperna ville man lyfta fram genom att positionera sig tydligare på marknaden.
Falck & Co startade med en grundlig analys och en varumärkesplattform. Utifrån den rekommenderade vi bland annat ett namnbyte för kedjan, som tydligare signalerar vad de står för utan tappa den lokala förankringen. Det nya namnet – Sveriges Trädgårdsmästare – speglar medlemmarnas bakgrund, inriktning och professionalism.
Vi tog också fram en komplett grafisk profil med ny logotyp, butiksmaterial och marknadsföring, central och lokal. Allt presenterades i en omfattande brandbook, som distribuerades ut till alla medlemmar. Inför lanseringen av det nya varumärket filmade och fotade vi också ett antal trädgårdsmästare och tog fram filmer och underlag till SoMe.