Rhenman & Partners är inte som andra kapitalförvaltare. Dels genom att de enbart fokuserar på den expansiva, men mycket komplicerade, hälso- och sjukvårdssektorn. Dels genom deras unika, vetenskapliga metod, där deras passionerade och specialiserade portföljförvaltare alltid har tillgång till ett vetenskapligt råd av ledande experter. Detta gör att de alltid fattar sina investeringsbeslut på vetenskapliga grunder.
Det tog vi fasta på i vårt uppdrag att tydligare positionera Rhenman och förklara varför deras affärsmodell fortfarande är överlägsen. I det kreativa konceptet lyfter vi det unika i affärsmetoden, att Rhenmans portföljförvaltare alltid lutar sig mot det vetenskapliga rådets djupa expertis. Allt sammanfattas i kundlöftet: Driven by Passion. Powered by Science.
Precis som våra vänner på Rhenman & Partners, lutar vi på Falck & Co alltid oss mot ett gediget grundarbete. Vårt kreativa uttag föregicks därför som vanligt av en noggrant utmejslad kommunikations- och positioneringsstrategi.
För att ytterligare stärka kommunikationen och hjälpa Rhenman & Partners att nå sina högt ställda mål framåt, tog vi dessutom fram en ny grafisk profil, komplett med en helt ny logotyp. Dessutom har vi hjälpt dem att bygga en helt ny hemsida.
Det nya kommunikationskonceptet och den nya hemsidan rullas ut under våren 2025, med annonsering, varumärkesfilm och nytt presentationsmaterial.