Office Depot är branschens mest kända varumärke inom kontorsmaterial. Alla vet att de säljer papper, pennor och notisar. Men faktum är att Office Depot erbjuder mycket mer än så.
Med personlig service och djup expertis erbjuder Office Depot integrerade kontorslösningar för varje kunds unika behov. De hjälper företag – och människorna som arbetar där – att få allt att fungera. Med allt från krångelfri konferensteknik och städprodukter, till gröna växter och riktigt gott kaffe. Och allt inom kontorsmaterial förstås. För om allt flyter på som det ska, går det inte bara bättre för företaget. Det gör också att personalen trivs bättre på jobbet och upplever mindre stress.
Detta tog vi fasta på när vi skapade det nya kundlöftet för Office Depot: Flow på jobbet. Det är också kärnan i vårt nya kreativa koncept, där vi visar hur irriterad man blir när saker och ting inte flyter på som det ska. När tekniken krånglar, kaffemaskinen är trasig och pennorna dåliga. När man har dåligt flow på jobbet, helt enkelt.
Efter ett omfattande strategiarbete, rullas nu det nya konceptet – och det nya kundlöftet – ut i en stor kampanj med bland annat annonsering i dagspress, stortavlor, rörliga skyltar, radioreklam och digitala kanaler.
Vi på Falck & Co är glada över att få hjälpa Office Depot med denna satsning och ser fram mot ett långt, utvecklande och roligt samarbete med våra nya vänner!